Procentul ridicat reiese in urma unor studii facute de mai multe platforme on-line care se ocupa de cazare. Cele mai ravnite sunt prosoapele si halatele de baie, urmeaza obiectele electrocasnice si cele de décor. Ca sa le taie din elan celor cu astel de apucaturi, hotelierii nu-i lasa sa plece pina nu fac o inspectie drastica in camera.
La un hotel de patru stele una dintre menajere inspecteaza camera. Cel mai frecvent insa unitatile de cazare se confrunta cu lipsa prosoapelor a halatelor de baie, a produselor electrocasnice. Din camera lipsesc adesea telecomenzile, receiverele tv iar din minibar bauturile pe care turistii ,,uita” sa le plateasca.''
In functie de cate stele are hotelul, pachetul gratuit al turistului contine: papuci de unica folosinta, gel de dus, sapun, sampon, periutza de dinti, pasta de dinti, casca de par, mini trusa de cusut. Chiar si asa potrivit unei studio facut de platforma hotelguru.ro, 20 % dintre turistii romani si straini nu se pot dezlipi de obiectele pe care le gasesc in camera.
La hotelurile de 4 si 5 stele turistii sunt atrasi pe langa prosoape si halate de baie, de tablouri si obiecte artizanale. Iar din resturant, de solnitele din oliviere.
Unii administratori de hoteluri au gasit solutii alternative: sa poti cumpara de la receptie produsele din camera, inclusiv lenjeria de pat.
Un alt studiu realizat de tripadvisor.com arata ca doar un turist din 10 recunoaste la final ca n-a plecat acasa cu mana goala. Tocmai de aceea unele hoteluri isi rezerva dreptul sa isi taxeze clientii in cazul in care dispar diverse obiecte din camera de hotel. Plata se va face automat din cardul lasat drept garantie atunci cand v-ati cazat.