Daca francezii stabileau un record de viteza cu 7 ani in urma, astazi a venit si randul nostru, ce-i drept la scara mica. Si Romania are incepand de vineri 4 trenuri de viteza care circula, deocamdata, doar in sezonului estival si numai pe ruta Bucuresti Nord - Constanta. CFR promite calatorilor cu aceasta ocazie ca ii va duce la mare in doar doua ore!
Testarea noului tren
Noua garnitura are 6 vagoane si este remorcata de cea mai performanta locomotiva din parcul CFR. Este comandata electronic. Din vagoane nu vedem vitezometrul locomotivei, asa ca am facut un experiment sa ne convingem. Folosind o aplicatie GPS instalata pe telefonul mobil, putem afla cu ce viteza ruleaza trenul. Rezultatul - 158 kmh - este intradevar o premiera pentru un tren romanesc de calatori.
Chiar si asa, trenul s-a dovedit lent pentru unii soferi care s-au luat la intrecere. Bineinteles, fara sa mai tina cont de viteza legala impusa de autostrada.
Calator: "Fac din Bucuresti la Constanta 2 ore, e un miracol. Am facut si 6."
Una peste alta, trenul de calatori s-a remarcat vineri prin ceva neobisnuit: Punctualitate.
"Este ora 10.55 si iata, trenul a ajuns in gara din Constanta, surprinzator, nu cu intarziere, ci chiar mai devreme cu 5 minute. Vestea proasta este ca tronsonul Bucuresti - Constanta este singurul din tara testat la asemenea viteze.", relateaza Tudor Tomos, corespondent ProTV.
Poate pentru ca avea un vagon plin cu oficiali. Emotionat de cursa inaugurala mecanicul a vrut sa se asigure ca evita orice pericol.
Noile trenuri nu opresc pe traseu in statii si fac doua curse pe zi din Bucuresti spre Constanta si retur. Pretul unui bilet ramane acelasi ca la trenurile Interregio: 92 de lei la clasa intai, respectiv 62 la a doua.