Scuzele românilor care fură din hotelurile de pe litoral. ”Copilul ținea de șase și mama îndesa prosoape”

Data publicarii: Joi 19 Iulie 2018, 19:26

10% dintre turiştii români simt nevoia să plece cu un suvenir din camera de hotel atunci când se încheie vacanţă. Primele care se pierd în bagaje sunt prosoapele, urmate de tacâmuri, telecomenzi sau ghivece cu flori.

Foarte apreciate sunt şi alimentele oferite oaspeţilor la mic dejun. Dintr-un hotel din Mamaia, de pildă, un turist a strâns 100 de pacheţele de unt şi chiar i-a rugat pe barmani să i le păstreze la rece. 

Potrivit unui studiu realizat de platforma de rezervări hoteliere HotelGuru.ro, 73% dintre turişti au o pasiune pentru prosoapele cu numele hotelului în care şi-au petrecut vacanţa. 

Tacâmurile sunt şi ele apreciate: 44% dintre oaspeţi îşi îndeasă în buzunar furculiţe şi linguri. Telecomanda în schimb este preferată de 22%.

Vin tare din urmă şi cei care golesc minibarul din cameră, dar uita să declare acest lucru.

Chiar dacă situaţia este una delicată angajaţii hotelurilor de pe litoral au devenit experţi în depistarea celor cu lipici la obiectele din cameră. 

Hotelier: Fata ţinea de şase pe scări...
Reporter: Copilul ţinea de şase?
Hotelier: Daaa şi mămica a băgat prosoapele în geantă, le îndesă în geantă, în lift.
Reporter: Câte?
Hotelier: Patru!
Reporter:Şi ce aţi făcut?
Hotelier: Le-am luat înapoi şi a zis să o scuzăm.

Cu această situaţie s-au confruntat cameristele unui hotel de trei stele din staţiunea Mamaia. Asta nu înseamnă nu pot să apară probleme şi în sala de mese.

Lahme Bolat, manager hotel 3 stele: "Am avut cazuri cu 100 de bucăţi de unt din acelea de mic dejun, le pusese într-o borsetă refrigerantă şi mi-au atras atenţia băieţii de la beach bar că a venit domnul să le lase la rece. Ce anume? Păi are unt înăuntru. Şi i-am spus vă rog frumos dacă aveaţi nevoie cereţi-mi, vă dau cât aveţi nevoie."

Răzvan Dobre, manager hotel 4 stele: "Se întâmplă destul de des să plece cu suveniruri, în mare parte îi descoperim la recepţie, când verificăm camera şi răspunsurile lor sunt că vor să aibă o amintire, că nu l-au văzut, că l-au încurcat.”

Potrivit studiului, printre cele mai valoroase obiecte care dispar se număra uscătoarele de păr, halatele de baie, tăvile din inox, dar şi tablourile sau obiectele artizanale. 

Cele mai multe dintre hoteluri îşi rezervă dreptul să îşi taxeze clienţii în cazul în care dispar diverse obiecte din camera de hotel. Plata se  face automat din cardul lăsat drept garanţie la cazare.

Turist:"Din câte ştiu eu, prosoape, săpunuri şi şampoanele alea de la baie. Se întâmplă să şi uiţi, din greşeală sau să te trezeşti cu ele acasă din greşeală." 

Turista: "Nu m-aş simţi confortabil să plec cu un prosop şi de fiecare dată când fac baie să văd sigla hotelului, adică chiar e penibil!"

Hotelierii le pregătesc clienţilor kituri de vacanţă atunci când ajung pentru prima dată în cameră. Însă, pentru unii, e pur şi simplu prea puţin.

În funcţie de câte stele are hotelul, pachetul gratuit al turistului conţine: papuci de unică folosinţă, gel de duș, săpun, şampon, periuță de dinţi, pastă de dinţi, cască de păr, mini trusă de cusut.

Cei mai mulţi dintre hotelieri nu depun plângeri la poliţie în cazul în care valoarea obiectelor furate este mai mică de 100 de lei. 

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Vremea si starea plajelor

Mamaia
Aer 1°C
Constanta
Aer 1°C
Eforie
Aer 3°C
Costinesti
Aer 2°C
Neptun
Aer 2°C
Modifică setările cookies